Pagrindinės Piklbolo taisyklės yra paprastos, tačiau būtina jas gerai išmokti!

Paprastai jis žaidžiamas, ir gali būti smagesnis, kaip dvejetų mačas. Skirtingai nei kitose rakečių sporto šakose, kur vienetų ar dvejetų mačų aikštelė yra skirtinga, piklbole naudojama ta pati aikštelė.

Jūs susipažinsit ir su aikštele, kurioje žaidžiamas piklbolas, todėl pažvelkime detaliau į kai kurias sudėtingesnes taisyklių sritis.

Žaidimas gali būti žaidžiamas kaip vienetų arba kaip dvejetų mačas.

Pagrindai

Padavimas

Prieš prasidedant rungtynėms, žaidėjai turi nuspręsti, kas atliks pirmąjį padavimą ir iš kurios aikštelės pusės. Tai galima padaryti bet kokiu sutartu būdu, pavyzdžiui, traukiant šiaudelius, mesti monetą ar bet kokiu kitu būdu. Sutikus, padavimui taikomos šios taisyklės:

  • Piklbolo padavimas visada žaidžiamas po ranka, o kamuoliuko kontaktas yra žemiau padavusiojo juosmens.
  • Padavimą atliekančio kojos turi likti už bazinės linijos, o įžengti į aikštelę leidžiama tik po padavimo.
  • Padavimas yra įstrižas ir turi nusileisti aikštėje skirtoje zonoje.
  • Leidžiamas vienas bandymas paduoti, kai kamuoliukas paliečia tinklą ir patenka į jam paskirtą zoną; pakartojame.

Taigi, tai yra piklbolo padavimo pagrindai. Dabar šiek tiek daugiau specifikos

  • Pirmas padavimas visada yra iš dešinės aikštelės pusės
  • Kai pelnomas taškas, žaidėjai persijungia iš kairės į dešinę ir tai tęsiasi visą laiką.
  • Kai padaroma klaida, padavimas perduodamas kitam komandos žaidėjui
  • Antrasis padavėjas dabar išlaiko padavimą, kol bus padaryta kita klaida, tada padavimas perduodamas priešininkų komandai.

Apibendrinant čia, skirtingai nuo teniso, kuriame padavimas perduodamas iš komandos į komandą, kur 1 žaidėjas iš kiekvienos komandos padavinėja geimui, po to žaidėjas iš sekančios komandos, tai piklbole abu vienos komandos žaidėjai paduoda prieš perduodant galimybę varžovų komandai.

Šios taisyklės išimtis galioja pirmame geime, kai vienas komandos žaidėjas atlieka padavimą iki klaidos, o tada varžovų komandai perduodamas padavimas. Vienetų mače padėtis yra tokia pati, o padavimai pakeičiami, kai žaidžiamos klaidos

Taškai

IPiklbole, kaip ir kai kuriose kitose rakečių žaidimuose, taškus gali pelnyti tik padavinėjanti komanda. Štai keletas taškų skaičiavimo proceso gairių:

  • Žaidžiama iki pirmas surinks 11 taškų su aiškiu 2 taškų pranašumu. Tam tikruose turnyruose tai gali būti padidinta iki 15 ar 20 taškų, išlaikant tą patį 2 taškų pranašumą.
  • Atkreipkite dėmesį, kad, kai rezultatas yra lyginis, pirmasis komandos padavėjas bus dešiniajame teniso kortų sektoriuje. Kai rezultatas bus nelyginis, jis bus kitame sektoriuje

Dabar apie žaidimo taisykles

Taigi, mes žinome, kaip paduoti ir kaip skaičiuojami taškai, bet kaip tada, kai kamuolys žaidžiamas? Yra keletas įdomių piklbolo taisyklių, dėl kurių jis išsiskiria iš kitų rakečių sporto šakų, „dviejų atšokimų“ taisyklė yra viena iš jų.

Dviejų atšokimų taisyklė

Tai protinga taisyklė, sukurta siekiant panaikinti agresyvių padavimų pranašumą – ir taip pat agresyvų grąžinimą – ir pratęsti žaidimą. Viskas vyksta taip: padavus kamuolį, prieš jį grąžinant, jam reikia leisti vieną kartą atšokti. Kai grąžinama pirmą kartą, jam taip pat turi būti leista vieną kartą atšokti padavusiojo aikštelės pusėje – tokiu būdu, „dviejų atšokimų“ taisyklė..

Kai tai įvyksta, žaidėjai gali laisvai mušti kamuolį, jei nori – tai yra pataikyti prieš jam atšokant arba žaisti smūgiu į žemę po atšokimo.

Taigi, apibendrinant, kamuolys yra žaidžiamas tik tada, kai jis atšoko, buvo grąžintas ir vėl atmuštas.

Sakėme, kad po to, kai buvo pastebėti du atšokimai, žaidėjai gali atmušti kamuolį. Taip būna ne visada!

Ne atakavimo zona

Bet kuri aikštelės dalis, esanti 2 metrų13 centimetrų atstumu nuo tinklo, iš abiejų pusių, laikoma neatmušimo zona. Šioje zonoje žaidėjams neleidžiama atmušinėti kamuolio. To priežastis – padaryti žaidimą techniškesnį ir linksmesnį, pašalinant tenise dažnai matomus neįmanomus smūgius iš arti tinklo.

Jei žaidėjas įmuša kamuolį ir netyčia įdeda koją į ne tinklinio zoną – net ir atlikęs smūgį – tai laikoma klaida. Žaidėjas į zoną įleidžiamas bet kuriuo kitu metu nei žaidžiant tinklinio metimą.