Piklbolo pagrindinės taisyklės yra paprastos, bet labai svarbu jas gerai išmokti!
Paprastai žaidžiama, ir gali būti smagiau, dvejetų žaidime. Skirtingai nei kituose raketiniuose sportuose, kur aikštelė skiriasi vienetų ir dvejetų žaidimams, piklbole naudojama ta pati aikštelė abiem atvejais.
Jūs žinote aikštelę, kurioje žaidžiamas piklbolas, tad pažvelkime išsamiau į keletą sudėtingesnių taisyklių aspektų.
Žaidimas gali būti žaidžiamas kaip vienetų mūšis, arba kaip dvejetų mūšis.
Pagrindai
Servavimas
Prieš prasidedant rungtynėms, žaidėjai turi nuspręsti, kas pirmiausia atliks padavimą ir iš kurios aikštės pusės. Tai gali būti nuspręsta bet kokiu sutartu būdu, pavyzdžiui, traukiant šiaudelius, metant monetą ar kitaip. Kai susitariama, taikomos šios taisyklės padavimui:
- Piklbole padavimas visada atliekamas iš apačios, o kamuoliuko palietimas vyksta žemiau padavėjo juosmens.
- Padavėjo kojos turi likti už bazinės linijos paduodant, o į aikštelę įžengti leidžiama tik po padavimo.
- Padavimas yra įstrižainės krypties ir turi nukristi nustatytoje aikštės zonoje.
- Leidžiamas vienas bandymas paduoti, o letas yra kamuoliukas, kuris paliečia tinklą ir nukrenta nustatytoje padavimo zonoje; let’ai yra kartojami.
Taigi, tai yra pagrindai apie piklbolo padavimą. Dabar keletas konkrečiau detalių.
- Pirmasis padavimas visada atliekamas iš dešinės aikštės dalies.
- Kai įmušamas taškas, žaidėjai keičiasi vietomis iš kairės į dešinę, ir tai tęsiasi visą laiką.
- Kai padaroma klaida, padavimas perduodamas kitam komandos nariui.
- Antrasis padavėjas tęsia padavimą iki kito klaidos atvejo, tada padavimas perduodamas priešininkų komandai.
Sutrumpinus, skirtingai nuo teniso – kur padavimas kinta tarp komandų, pirmiausia vienas kiekvienos komandos žaidėjas paduoda vieną žaidimą, tada kitas, pickleball’e abu vienos komandos žaidėjai paduoda prieš pereinant prie priešininkų komandos. Tęskime.
Išimtis šiai taisyklei taikoma pirmajame žaidime, kai vienas pirmos komandos žaidėjas paduoda iki klaidos, tada padavimas perduodamas priešininkų komandai. Vienetų žaidime pozicionavimas toks pats, ir padavimas keičiasi, kai padaromos klaidos.
Taškų rinkimas
Piklbole, kaip ir kai kuriuose kituose raketiniuose žaidimuose, taškus gali pelnyti tik paduodanti komanda. Čia yra keletas gairių apie taškų skaičiavimo procesą:
- Žaidimas žaidžiamas iki 11 taškų pirmiausia, su 2 taškų aiškia persvara. Tam tikruose turnyruose, tai gali būti pratęsta iki 15 ar 20 taškų, vis tiek su 2 taškų aiškia persvara.
- Atkreipkite dėmesį, kad kai rezultatas yra lygus, pirmasis komandos padavėjas bus dešinėje aikštės pusėje. Kai rezultatas yra nelyginis, jie bus kitoje pusėje.
Dabar apie žaidimo taisykles
Taigi, mes žinome, kaip atlikti padavimą ir kaip skaičiuojami taškai, bet ką daryti, kai kamuolys yra žaidime? Yra keletas įdomių taisyklių pickleball’e, kurios išskiria jį iš kitų raketinių sportų, viena iš jų – „dviejų atšokimų“ taisyklė.
Dviejų-kamuolių taisyklė
Tai yra protinga taisyklė, skirta panaikinti agresyvių padavimų – ir lygiai taip pat agresyvių grąžinimų – pranašumą ir prailginti žaidimą. Ji skamba taip: kai kamuolys yra paduodamas, prieš jį grąžinant, privaloma leisti jam atšokti vieną kartą. Grąžinant kamuolį pirmą kartą, jis taip pat privalo atšokti vieną kartą padavėjo pusėje aikštės – taigi, „dviejų atšokimų“ taisyklė.
Kai tai įvyksta, žaidėjai laisvai gali mušti kamuolį ore, jei nori – tai yra, prieš jį atšokus, arba žaisti žemės smūgius po atšokimo.
Taigi, apibendrinant, kamuolys yra žaidime tik tada, kai jis atšoka, yra grąžinamas, ir tada vėl atšoka.
Mes sakėme, kad po dviejų atšokimų, žaidėjai gali mušti kamuolį ore. Tai nėra visada taip!
Ne-tinklo zona
Bet kuria aikštės dalis, esanti už 7 pėdų (apie 2,13 m) nuo tinklo, abiejose pusėse, laikoma ne smūgiavimo zona. Šioje zonoje žaidėjams neleidžiama mušti kamuolio ore. Tai daroma siekiant padaryti žaidimą techniškesnį ir įdomesnį, eliminuojant beveik neįmanomus grąžinti smūgius, dažnai matomus tenise netoli tinklo.
Jei žaidėjas muša kamuolį ore ir atsitiktinai žengia į ne smūgiavimo zoną – net po to, kai atliko smūgį – tai laikoma klaida. Žaidėjui leidžiama būti zonoje bet kuriuo kitu metu, išskyrus mušant kamuolį ore.